Hanoi

Przed wyjazdem do Wietnamu czytałem w wielu blogowych relacjach, aby jak najszybciej uciekać z szarego, pełnego spalin Hanoi. Postanowiłem, że musimy wyrobić sobie własne zdanie i weźmiemy wietnamską stolicę na pierwszy ogień. W razie potwierdzenia się doniesień zarządzimy szybką ewakuację.

W Hanoi spędziliśmy niecałe dwa dni i wraz z Olą, jednym głosem stwierdziliśmy, że podobał nam się klimat tego wielomilionowego miasta. Hanoi zdecydowanie bardziej przypadło nam do gustu niż rozwiązłe Ho Chi Minh. W wietnamskiej stolicy nie czuliśmy się jak w turystycznym zagłębiu. Być może wrażenie było nieco zniekształcone dlatego, że była to nasza pierwsza styczność z Wietnamem? Jakby nie patrzeć było tam bardzo smacznie, opiliśmy się tradycyjnych kaw ze skondensowanym mlekiem, zdążyliśmy zostać wciągnięci w naukę języka angielskiego nad jeziorem Hoan Kiem, a przyprawiający o zawrót głowy ruch uliczny, dodawał miastu należnego kolorytu i stanowił o jego charakterze. Po dłuższym rozbracie z pozaeuropejskimi wyjazdami byłem niezwykle zadowolony z możliwości ponownego uprawiania ulicznych slalomów między nie mającymi najmniejszego zamiaru zatrzymania się pojazdami. Znowu każde przejście przez ulicę było małą przygodą. Oto przywitał nas Wietnam 🙂

Po przyjeździe z lotniska autobusem nr 84 (przystanek po lewej stronie za busami patrząc z perspektywy wyjścia, koszt. 30.000 VND – ok. 5 zł) w rejony Old Quarter, zalogowaliśmy się do Brother Inn Hostel. Szerzej o wszystkich transportach i noclegach pisałem tutaj. Podczas naszego pobytu w Hanoi skupiliśmy się na nieśpiesznym, płynnym wejściu w podróż. Kosztem biegania po muzeach i zabytkach, przeważały kulinarne doznania.

Żeby przenieść Was w świat miliona motocykli, klaksonów i ulicznego handlu, poniżej wideo zajawka. Dalej znajdziecie zdjęcia (klik żeby powiększyć) z opisami. Smacznego 🙂

Pierwsze smaki w Hanoi. Bum Bo Nam Bo, czyli rodzaj sałatki z wołowiną i makaronem ryżowym. Najlepsze na Hang Dieu 67 lub 79.
U góry po prawej kawa kokosowa w Cong Caphe. Do tradycyjnej, ze skondensowanym mlekiem i bez dodatków, dotarliśmy przy następnym postoju 🙂

Okolice jeziora Hoan Kiem to popularne miejsce na spacer, odpoczynek lub… podszkolenie języka angielskiego z turystami 🙂

Po lewej popularne cha gio, czyli sajgonki oraz klasyk – uliczny posiłek na plastikowych krzesełkach. Po prawej ulubiony zestaw wyjazdowy: zimne piwo + kawa ze skondensowanym mlekiem… no i uśmiechnięta Ola rzecz jasna 😉

Bahm Mi 25

Banh Mi 25 przy Hang Ca 25, czyli bagietka-legenda w pysznej odsłonie. Cena 20.000 VND, ok. 3 zł. Konieczna konieczność podczas wizyty w Hanoi.

Ulice Hanoi

Klasyczny obraz Hanoi, zatłoczone ulice wypełnione skuterami.

Kolejowa uliczka
Kolejowa uliczka – tory biegnące przez środek miasta.

Temple of Literature – świątynia literatury. Spokojne, ciche miejsce w centrum metropolii.
Wstęp 30.000 VND (ok. 5 zł).

Ulic Hanoi ciąg dalszy. W prawym górnym rogu kwitnący handel jednośladów.
Jedni w Hanoi rozpoczynają, a inni kończą motocyklowy objazd kraju.

Poniżej poglądowa mapa miejsc, które pojawiły się we wpisie.

Dworzec kolejowy w Hanoi położony jest relatywnie blisko centrum i okolic jeziora Hoan Kiem. Można śmiało dojść do niego pieszo. Dworzec autobusowy Giap Bat, znajduje się 5 km dalej na południe. Za przejazd taksówką z Ga Ha Noi do Giap Bat płaciliśmy 60.000 VND czyli ok. 10 zł.

Po zakończeniu pobytu w Hanoi udaliśmy się nocnym pociągiem na północ, do Lao Cai. Dalej dojechaliśmy busem do górskiego Sa Pa, gdzie wypożyczyliśmy na trzy dni motocykl. Wtedy też rozpoczęła się najciekawsza część naszego wyjazdu. Szczegóły w kolejnym wpisie, który pojawi się już wkrótce.

2 uwagi do wpisu “Hanoi

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )